İSTANBUL SANCAKTEPE İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Okullarımızda Harezmi Eğitim Modeli Uygulama Çalışmaları Devam Ediyor

Sancaktepe'de  5 okulda öğrencinin eleştirel, yaratıcı ve üst düzey düşünme becerilerinin geliştirilmesine yönelik Harezmi Eğitim Modeli uygulanmaya başlandı.
Okullarımızda Harezmi Eğitim Modeli Uygulama Çalışmaları Devam Ediyor

Bir problemin bilimsel araştırma basamaklarına göre çözüme ulaştırılmasına dayanan Harezmi Eğitim Modeli; Sancaktepe'de bulunan Abdurrahmangazi İmam Hatip Ortaokulu, Ayşe Çarmıklı Ortaokulu, Samandıra Veysel Karani İlkokulu, Şehit Semih Özcan Ortaokulu ve 75. Yıl Cumhuriyet Ortaokulu'nda  2019-2020 eğitim-öğretim yılında uygulanmaya başlandı.

İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından 2016-2017 eğitim öğretim yılı ile il genelinde  uygulanmaya başlayan Harezmi Eğitim Projesi,  öğrenme ihtiyacının hissedilmesi ve yeni bilginin edinilmesi sürecine dayanmaktadır. Öğrenme ihtiyacı; bilginin verilmesi/sunulması ile değil, derslerin öğrencinin  buluş/ayırt etme/uygulama/analiz etme ve değerlendirmesi ile yapılandırılan bir süreç ile karşılanır. Öğretim stratejisini bir probleme dayandırmak, gerçek hayatta olduğu gibi yaratıcılığın ortaya çıkmasını ve farklı alan/disiplinlerle birlikte düşünmeyi sağlamaktadır. Problem çözme sürecindeki öğrenci çalışırken kendi düşünmeleri hakkında düşünmeyi öğrenir, daha önce öğrendikleri ile yeni öğrenmeleri arasında bağ kurar ve bu bağ ile bilgi ve hayat arasında ilişki kurulduğundan kalıcı öğrenme gerçekleşir. Bu süreçte öğrenci aktif planlayıcı, uygulayıcı ve değerlendiren konumundadır. Öğretmenin bilgiyi aktardığı geleneksel öğretim yöntemlerinden farklı olarak Harezmi Eğitim Modeli'nde öğrenci sorgulayarak, aktif olarak öğrenir.

Okullarımız eğitim- öğretim yılının başında yıl boyunca üzerinde çalışacakları problemlerini saptayarak uygulama süreçlerini başlatmışlardır. Problemlerini zihin haritası ve balık kılçığı yöntemleriyle derinleştirmiş, içtenlikle anlamak, detaylandırmak ve çalışma basamaklarını daha iyi özümsemek adına hikayeleştirmiş ve görselleştirmişlerdir. Problemden bağımsız olarak ortak bir şekilde takip edilen bu basamaklar tamamlandıktan sonra her bir okul kendi problemini alt problemlere ayırmış, çalışma basamaklarını ve yöntemlerini belirlemiş ve çalışmalarına başlamışlardır. (Harezmi Eğitim Modeli hazır bir müfredatı takip etmediği için öğrenciler belirledikleri probleme göre çalışma basamaklarını kendileri oluşturur ve sürekli güncellerler.)Belirlemiş oldukları problemleri parçalara ayıran öğrenciler her hafta derslerinde birden fazla disiplinle, birden fazla bakış açısıyla farklı çalışmalar yaparak  nihai bir çözüme ulaşmayı hedeflemektedirler.

Bu süreçte, "Gençlerin Sağlıksız Beslenme Alışkanlıkları" problemi üzerinde çalışan Abdurrahmangazi İmam Hatip Ortaokulu öğrencileri okullarına Diyetisten Melek Kılıçaslan'ı davet etmiş ve "Sağlıklı Beslenme" konulu bir seminer düzenlemiştir. Harezmi öğrencileri probleme dair sorularını sormuş ve ihtiyaçları olan cevaplara ulaşmışlardır.

"Çevre Kirliliği" problemi üzerinde çalışan Sancaktepe Veysel Karani İlkokulu öğrenci ve öğretmenleri Sancaktepe Belediyesi ile iletişime geçmiş ve "Sıfır Atık" projesi kapsamında bilgilendirme semineri almışlardır. Öğrenciler akıllı teknoloji merkezi İTÜ Future Lab'ı ziyaret etmiş, burada Scratch ile oyun tasarlamış, meyveleri kullanarak müzik enstrümanı yapmış ve VR kamera ile araba simülasyonuna katılmışlardır.

"Sokak Hayvanlarının Yaşam Şartlarının Kötü Olması" problemi ile ilgilenen 75.Yıl Cumhuriyet Ortaokulu öğrencileri Kadıköy Belediyesi Geçici Hayvan Bakımevi'ne ziyaret düzenlemiş ve bakımevi görevlilerine önceden hazırladıkları soruları sormuş, sokak hayvanlarının yaşam şartlarının iyileştirilmesi için yapılabilecekleri konuşmuşlardır. Rehber Köpekler Derneği'ni okullarında ağırlayarak hayvan dostlarımızın engelli bireylerimizin hayatlarına nasıl dokunduğu ile ilgili bilgiler almışlardır. Rehber Köpek Eğitmeni Burcu Bora, rehber-terapi ve servis köpeklerinin nasıl eğitildiğini, insanların hayatlarında neler değiştirebildiğini anlatmıştır.

"Okul Ortamı ve Çevresinin Şartlarının İyileştirilmesi İçin Çözümler" arayan Şehit Semih Özcan Ortaokulu öğrencileri okullarında Sancaktepe Belediyesi Sıfır Atık Projesi dahilinde seminer almıştır.

Harezmi Eğitim Modeli uygulamaları önümüzdeki yıllarda da  devam edecektir.

24-01-202024-01-202024-01-202024-01-202024-01-202024-01-202024-01-202024-01-202024-01-202024-01-2020

Meclis Mahallesi Atatürk Caddesi No 111 Kat 3 34785 Sancaktepe / İSTANBUL Sancaktepe Kaymakamlık Binası - 0216 622 73 15 / 0216 622 73 16

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.